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Colorectal screening in Germany Dr. med. Barna Bogner PhD Pathologie Bonn-Dusidorf Facts about colorectal cancer in Germany The 2nd cause of cancer related mortality In international comparisons, Germany is among the countries with high


  1. Colorectal screening in Germany Dr. med. Barna Bogner PhD Pathologie Bonn-Dusidorf

  2. Facts about colorectal cancer in Germany • The 2nd cause of cancer related mortality • In international comparisons, Germany is among the countries with high incidence of bowel cancer: The estimated total numbers of new cases and deaths in 2010 were about 62 000 and 26 000, respectively. • With screening the mortality could be decreased with 23%. • Polypectomy results a 90% decrease in CRC incidence • Time gap between polyp development and CRC -10 years • Early detection = early stage = complete recovery

  3. Age-standardized bowel cancer incidence and mortality in Germany between2003 and 2012(standard: European population) ) ) ) ● Between 2003 and 2012, about 20–30% of the eligible persons participated in the screening colonoscopy program. ● Between 2003 and 2012, the age-standardized bowel cancer incidence in Germany declined by 13.8% in men and 14.3% in women. The age- standardized bowel cancer mortality decreased by 20.8% in men und 26.5% in women. ● The sharp decline in incidence was selectively observed in the age groups 55 years and over. Prior to this, incidence rates had increased over several decades; only during the study period, this trend reversed. ● The patterns observed indicate that screening colonoscopy has contributed largely to the reduction of bowel cancer incidence and mortality in Germany. ● Based on the longer screening colonoscopy experience in the United States and recent projections, it can be expected that the downward trend in incidence and mortality of bowel cancer in Germany will continue and accelerate over the next years.

  4. „Motivationspreis 1000 Leben retten“ wird 2014 zum ersten Mal auf den Weg gebracht. Im Darmkrebsmonat März startet die Ausschreibung.

  5. • Freches Aufklärungsbuch über die Arbeit unseres Darmes. Spiegel-Bestseller Platz 1! Google Books • Die Medizinstudentin promoviert im • Datum der Erstveröffentlichung: 28. Februar 2014 Bereich Gastroenterologie am Universitätsklinikum Frankfurt • Autorin: Giulia Enders am Main. 2012 gewann sie den ersten Preis beim Science- Slam in Freiburg, Berlin und Karlsruhe mit ihrem • Illustratorin: Jill Enders Vortrag Darm mit Charme . Dieser Vortrag wurde auch • Nominierungen: Goodreads Choice Awards Best Science auf YouTube veröffentlicht. Enders erhielt das Angebot, zu & Technology jenem Thema ein Buch zu schreiben, das kurz nach • Wird auch oft gesucht Erscheinen im März 2014 Platz 1 der Spiegel - Bestsellerliste (Kategorie Paperback Sachbuch) erreichte. Die Giulia Enders: Bélügyek - A belek csodálatos világa és Illustrationen für das Buch fertigte ihre ältere Schwester Jill a jó emésztés ... Enders. Auftritte hatte Enders in den Talkshows 3 nach 9 und Markus Lanz. [1] Das Buch erhielt auch Resonanz in den https://bookline.hu › Könyv › Egészséges életmód Druckmedien. So wies beispielsweise die Frankfurter Diese Seite übersetzen Allgemeine Zeitung darauf hin, dass Enders einen Bestseller Bewertung: 5 - 15 Abstimmungsergebnisse über ein vergleichsweise unerforschtes Organ geschrieben Bélügyek, szerző: Giulia Enders , Kategória: Egészséges habe, dessen wissenschaftliche Erkundung noch in den Kinderschuhen stecke. Fünf hochrangige Wissenschaftler életmód, Ár: 2 465 Ft. habe die Autorin nach eigener Aussage kontaktiert, doch Az egyik első illemszabály, amit megtanultam, hogy keine Antwort erhalten, sodass sie sich zur eigenen Forschung entschlossen habe. [2] csukott szájjal kell enni. Ez a csukott száj arra is vonatkozik, hogy amint eltűnik bennünk az ennivaló, • Darm mit Charme war 2014 in Deutschland mit über einer Million Exemplaren das meistverkaufte Hardcover-Sachbuch. pofa be, egy szót se arról többé, hogy mi történik Für das Hörbuch erhielt sie 2015 Gold im Hörbuch- vele. Pedig odabent meghökkentő, drámai Award. [3] Die Buchrechte sind nach Angaben des Ullstein események részese lesz a lenyelt falat, amíg a Verlags für 26 Länder verkauft worden. [4] ropogósra pirult pecsenyéből és a díszes, sokszínű tortából elkészítjük saját remekművünket, amire még csak rá se akarunk nézni.

  6. Risk adapted screening Die Fragen zum genetischen Darmkrebsrisiko: 1. Ist bei einem direkten Verwandten eine Darmkrebserkrankung aufgetreten? Ja □ Nein □ 2. Ist bei einem direkten Verwandten ein Darmpolyp (Adenom) vor dem 50. Lebensjahr aufgetreten? Ja □ Nein □ 3. Ist in Ihrer Familie bei erstgradigen Verwandten (Eltern, Geschwister, Kinder) eine der folgenden Krebserkrankungen vor dem 50. Lebensjahr aufgetreten: Darm-, Gebärmutter- oder Magenkrebs? Ja □ Nein □ Auswertung: Wenn Sie mindestens eine der Fragen mit „Ja“ beantwortet haben, empfehlen wir Ihnen die Teilnahme am immunologischen Stuhlbluttest. Wenn Sie die Frage 3 mit „Ja“ beantwortet haben, empfehlen wir zusätzlich einen Arzt Ihrer Wahl zu konsultieren. Dieses gilt natürlich auch, wenn Sie an akuten oder temporären Beschwerden im Bauchbereich leiden. Mit besten Wünschen für Sie ! Ihr Team

  7. 5 Schritte zum Test Cost of iOBT in Germany and in Hungary Az Endomedix vastagbélrák-szűrés előnyei • Egészségpénztári számlára elszámolható • Nincs orvosi beavatkozás • Fél órás elfoglaltság • Nincs fájdalom vagy kellemetlenség • Ki sem kell lépnie otthonából • Az eredményeket orvos értelmezi • 50 év felett vagy egyedi kockázattal bíróknak a szűrés díja most csupán: 5.980 Ft (ca. 20 €) 9.980 Ft (ca. 30 € without selfquery)

  8. Participation Participation in Participation Participation in in cancer in cancer cancer cancer screening screening screening screening in Germany : in Germany : Results in Germany : in Germany : Results Results Results of of of the of the the German the German Health German German Health Health Health Interview Interview Interview Interview and and and and Examination Examination Survey Survey for for Adults Adults (DEGS1 (DEGS1). ). Examination Examination Survey Survey for for Adults Adults (DEGS1 (DEGS1 ). ). Bundesgesundheitsblatt – Bundesgesundheitsblatt – Gesundheitsforschung Gesundheitsforschung – –Gesundheitsschutz 5/6 Gesundheitsschutz 5/6 - -2013 2013 Bundesgesundheitsblatt Bundesgesundheitsblatt – – Gesundheitsforschung Gesundheitsforschung – – Gesundheitsschutz 5/6 Gesundheitsschutz 5/6 - - 2013 2013 A growing number of people in Germany participate Overall, 67.2% of women and 40.0% of in the cancer screening services offered by statutory men participate regularly. Participation health insurance. Using data from the first wave of rates fluctuate to a great extent for the German Health Interview and Examination Survey for Adults (DEGS1), current levels of participation in individual types of cancer screening. cancer screening services were determined. Women participate in cancer screening more frequently than men do. For DEGS1 (2008-2011) permits representative cross- sectional analyses to be performed. In DEGS1, women, a better socioeconomic status persons who were entitled to different cancer was associated with higher participation screening services were interviewed on their rates. Participation rates improve with awareness, participation and regular utilisation of cancer screening for different types of cancer. increasing age, meaning that the difference in participation rates between women and men becomes smaller.

  9. Hämoccult-test participation rate in Germany among 55-79 years of age

  10. Reduced risk of colorectal cancer up to 10 years after screening, surveillance, or diagnostic Reduced risk of colorectal cancer up to 10 years after screening, surveillance, or diagnostic Reduced risk of colorectal cancer up to 10 years after screening, surveillance, or diagnostic Reduced risk of colorectal cancer up to 10 years after screening, surveillance, or diagnostic colonoscopy colonoscopy colonoscopy colonoscopy Gastroenterology. 2014;146:709-17 Data from randomized controlled trials on the effects of A history of colonoscopy was associated with a screening colonoscopies on colorectal cancer (CRC) reduced subsequent risk of CRC, independently of incidence and mortality are not available. Observational the indication for the examination. However, studies have suggested that colonoscopies strongly reduce somewhat stronger associations were found for the risk of CRC, but there is little specific evidence on the examinations with screening indications (adjusted effects of screening colonoscopies. odds ratio [OR] 0.09, 95% confidence interval [CI] 0.07-0.13) than for examinations with diagnostic indications, such as positive fecal occult blood test A population-based case-control study of 3148 patients result (OR, 0.33; 95% CI, 0.19-0.57), surveillance with a first diagnosis of CRC (cases) and 3274 subjects after a preceding colonoscopy (OR, 0.33; 95% CI, without CRC (controls) from the Rhine-Neckar region of 0.24-0.45), rectal bleeding (OR, 0.28; 95% CI, 0.20- Germany from 2003 to 2010. 0.40), abdominal symptoms (OR, 0.15; 95% CI, 0.10-0.21), or other (OR, 0.21; 95% CI, 0.14-0.30). Colonoscopy was also associated with a reduced risk of cancer in the right colon, regardless of the indication, although to a smaller extent than for other areas of the colon (OR for screening colonoscopy, 0.22; 95% CI, 0.14-0.33).

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